Parsival "Sixten"

Jag tänkte i detta inlägg berätta om Sixten.
Sixten är en C-ponny född år 1999. Han är importerad från Holland och är en riktig hopphäst. Han gör allt för godis och är otroligt lättlärd. Jag har haft honom sedan 1 November år 2010. Han hade då gått upptill Msvb (110 cm) med placering.
När jag fick honom så var jag ganska så liten på honom och hade lite svårt med att få ihop honom i galoppen. Jag kämpade på och från att inte ha tävlat alls så kändes det otroligt att börja tävla. Sixten går nämligen rakt in i transporten (nästan springer in av glädje)  och kör gärnet när han kommer in på banan. Han har mycket personlighet och attityd och kan vara väldigt ilsken mot dom han inte känner. Dock så visar han sig bara tuff och gör inte mer en att stampa med hoven i marken och ha bakåtstrukna öron. ;)
Han är otroligt rolig att rida och underbar att hoppa. Han hoppar som en katt. :)
I slutet av Mars så blev han undersökt av en veterinär då han hade stoppat väldigt onödigt på en tävling och kändes ovillig. Då fick vi reda på att han hade fått kotledsinflammation. Det var/är otroligt jobbigt för mig då han inte får ridas. Han ka vila till hösten och då får vi se hur han mår. Jag rider nu inte så ofta vilket är väldigt tråkigt. Det har verkligen varit ett test om jag är så intresserad av hästar då jag inte längre kan rida så ofta och får smaka av det "normala livet" ;) Jag längtar mer och mer för varje dag och tror inte att jag någonsin kommer att tröttna på ridningen.
Sixten är iallafall underbar på alla sätt och vis och är den bästa ponnyn man kan ha!
Här är lite bilder som visar våran utveckling vi har gjort.
Lite skillnad från början till slut va? ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa - yrdressage.blogg.se

Vilken pigg och otroligt söt ponny!

2012-06-19 @ 23:14:28
URL: http://yrdressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0