Mitt ridsätt.

Jag tänkte berätta lite om min ridning. vad jag tycker är kul och viktigt i rindningen.

Jag är en riktig hoppryttare. Jag har en varierad träning med banhoppning, markarbete, teknikövningar och uteritter.
Jag rider mycket markarbeten där jag flyttar hästen mycket för skänkeln och gör mycket övergångar för att få hästen mer allert och att svara snabbare för skänkeln. Jag rider mycket mjukgörande volter och serpentiner för att få  den mjuk och lätt att forma och försöker att få hästen att jobba och inte stå emot.
Jag rider mycket ut för att få hästen glad och träna upp konditionen men även för att få hästen att kunna jobba i olika miljöer.
Något jag älskar är att sätta upp teknikövningar i en bana med t.ex studs, kombinationer, linjer där man ska få in olika sorters galoppsprång och galoppbommar med långa och korta avstånd. Det är superbra träning för både ryttarre och häst samtidigt som det är riktigt roligt.
När jag hopar högre hinder och banor så brukar jag oftast göra det för min tränare för då får man hjälp när det uppstår problem vilket blir en annan trygghet.
Jag är inte så bra på att sköta rid dagbok och sådant då jag är en sådan som satsar stenårt typ första veckan då jag gör något och sedan tröttnar helt. ;)

Det var väl lite om min ridning. :)



Sixten och jag för ett år sedan på en träning för Ted Nätterqvist.
En av mina favoritbilder <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0