Hästar som jag rider

Nu när jag inte rider Sixten så rider jag lite andra hästar. Här är dom:
Mark, "Mackan" ¨
Mackan är en C-ponny som jag rider lite och ska tävla lite på i hoppning. Han är verkligen suåpertrevlig att rida och hoppar väldigt fint. Han går nu bara LD/LC för att bli säker på tävling då han inte blivit mycket tävlad i hoppningen och kan bli lite osäker. Jag har hitills varit med på två tävlingar med honom.
Den första var med laget på Gripen i finalen. Då så red vi först clear round 80 cm och sedan lagklassen som också var 80 cm.
Det ÖSTE verkligen ner så att det var som en sjö på ridbanan vilket försvårade det hela avsevärt men Mackan hoppade superfina språng! Fick ett stopp i båda klasserna. (Tittstopp) Men resten hoppade han super.
Den andra tävlingen var hemma på Ekelund då det var klubbtävvling. Då hoppade jag 80 cm clear round felfritt. Och därefter hoppade hans ägare 50 felfritt också. Han har börjat bli riktigt säker och hoppar superfint! Ska bli spännande. :)
Här är en bild på Mackan. (Jag ser hemsk ut på bilden men det var den enda bild jag hade) ;)
Ronjah
Ronjah är en ridskoleponny som jag har ridit lite på lektion nu men även tävlat med laget med. Superfin ponny som har mycket humör vilket jag tycker är lite kul ;)
Jag kommer förmodligen inte rida henne så mycket mer men endå. :)
Bild från när jag hoppade henne
Sun sirocco
Sirocco är en D-ponny som jag har ridit en del. Jag började rida honom då han var ny för att ägarna ville ha lite hjälp med honom då han var ganska så oriden. Han är 18 år med energi som en femåring men som tyvär inte har blivit riden mycket alls tills han kom till Ekelund. Han är superfin i både dressyr och hoppning och har väldigt bra gångarter. :) Jag har även hopptränat hans ägare Lisa med honom.
En bild från en träning på Lisa och Sirocco.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0